آلبوم موسیقی بسیار زیبای فیلم حکومت نظامی یادگار تکرارنشدنی میکیس تئودوراکیس

مدت زمان: کشور:

آلبوم موسیقی متن فیلم حکومت نظامی State of Siege اثری از آهنگساز مشهور یونانی، میکیس تئودوراکیس Mikis Theodorakis است. این فیلم یکی از شاخص‌ترین آثار کارگردان مشهور یونانی، کوستا گاوراس Costa-Gavras است و به نقش مخرب دولت آمریکا در قرن بیستم می‌پردازد.

رضایت کاربران
100% (3 رای)

Mikis Theodorakis – State of Siege

آلبوم موسیقی متن فیلم حکومت نظامی State of Siege اثری از آهنگساز مشهور یونانی، میکیس تئودوراکیس Mikis Theodorakis است. این فیلم یکی از شاخص‌ترین آثار کارگردان مشهور یونانی، کوستا گاوراس Costa-Gavras است و به نقش مخرب دولت آمریکا در قرن بیستم می‌پردازد. داستان آن به‌نوعی بیانیه‌ای اعتراضی به حمایت این دولت از رژیم‌های دیکتاتوری و خشن در اروگوئه و سایر کشورهای این منطقه است. موسیقی متن این فیلم، متعلق به یکی از آلبوم‌های قبلی میکیس تئودوراکیس است که برای کتابی نوشته شاعر و نویسنده مشهور شیلیایی، پابلو نرودا Pablo Neruda با نام کانتو ژنرال Canto General ساخته بود. موسیقی متن فیلم State of Siege بدل به یکی از شاخص‌ترین آثار کارنامه هنری این آهنگساز افسانه‌ای شد که برخی از قطعات آن همچنان در میان عامه مردم از محبوبیت وافری برخوردار است. آلبوم موسیقی متن این فیلم، اثری ورای زمان و جغرافیا است و می‌توان ساعت‌های متمادی شاهکار تئودوراکیس را شنید و از لحظه لحظه آن لذت برد.

 

 

میکیس تئودوراکیس (یونانی: Μίκης Θεοδωράκης؛ زاده ۲۹ ژوئیهٔ ۱۹۲۵ در خیوس – درگذشته ۲ سپتامبر ۲۰۲۱ در آتن) سازندهٔ بیش از ۱۰۰۰ ترانه، آهنگساز و کنشگر سیاسی کمونیست یونانی بود. وی نزد دانشجویان و روشنفکران ایرانی در دورهٔ انقلاب ۱۳۵۷ ایران بسیار محبوب بود. آهنگ فیلم حکومت نظامی از ساخته‌های اوست. به دلیل فعالیت و بحران‌های سیاسی که در یونان شکل گرفته بود او در سال ۱۹۹۰ به عنوان نماینده پارلمان انتخاب شد و به عنوان وزیر دولت برگزیده شد. با مواد مخدر و تروریسم جنگید و برای بهبود روابط فرهنگی و آموزشی بین ترکیه و یونان تلاش کرد. او علیه جنگ در عراق بود و مستمر علیه رژیم‌های دیکتاتوری فعالیت می‌کرد. او یک صدای رسا در برابر دولت یونان بود که او را در سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۴ زندانی کرد.

تئودوراکیس ساخت موسیقی فیلم را از ۱۹۵۳ آغاز کرد. او برای فیلم‌های زوربای یونانی (۱۹۶۴) ساختهٔ مایکل کاکویانیس بر پایه رمانی با همین نام از نیکوس کازانتزاکیس، زد (۱۹۶۹) ساختهٔ کوستا گاوراس بر پایه رمانی با همین نام از واسیلیس واسیلیکوس و سرپیکو (۱۹۷۳) فیلمی از سیدنی لومت موسیقی ساخته‌است. او در کارنامهٔ فعالیتش، ده‌ها موسیقی فیلم، سمفونی، اپرا، موسیقی تئاتر و موسیقی مجلسی دارد. از دیگر فیلم‌هایی که وی برای آن‌ها آهنگسازی نموده‌است می‌توان به نامه‌هایی از ماروسیا اشاره کرد.

ساخته‌های تئودوراکیس عموما ترغیب به مقاومت و امید و عشق هستند. او به عنوان معروف‌ترین و بهترین آهنگساز یونانی شناخته می‌شود.

  • زبان: بی کلام

دیدگاهتان را بنویسید!