کارتون بنر Shīton Dōbutsuki Risu no Banā 1979 دوبله فارسی کیفیت عالی با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی (1979)

* قسمت 26 ( آخرین قسمت ) اضافه شد *
مدت زمان: 25 دقیقه کشور:

قهرمان اصلی این مجموعه، یک سنجاب خاکستری جوان است که از کودکی یتیم بوده و فرزندخوانده یک گربه مادر مهربان بود که یک آتش‌سوزی در نخستین اپیزود این دو را از هم جدا کرد. بنر پس از آتش‌سوزی به ناچار به جنگل می‌گریزد و در آنجا با سنجاب‌های وحشی آشنا می‌شود...

رضایت کاربران
90% (20 رای)

بنل سنجاب کوچولو

نام اصلی زندگی بنل: داستان سنجاب خاکستری (シートン動物記 りすのバナー, Shīton Dōbutsuki Risu no Banā) مجموعه کارتونی شامل ۲۶ اپیزود محصول استودیو نیپون انیمیشن است که به کارگردانی فومیو کوروکاوا نخستین بار در ۷ آوریل ۱۹۷۹ از شبکه تی‌وی آساهی پخش شد.

این مجموعه که با نام ژاپنی شیتون دوبوتسوکی ریسو نو بانا پخش شد برگرفته از کتابی به عنوان: زندگی بنل: داستان سنجاب خاکستری نوشته ارنست تامسون ستون در سال ۱۹۲۲ در ۲۶ اپیزود ساخته شده و داستان زندگی سنجاب جوانی را نشان می‌دهد که از بچگی یتیم بوده و توسط انسان‌ها پیدا شده و فرزندخوانده گربه مادر مهربانی است که مسئولیت پرورش و بزرگ کردنش را به عهده گرفته‌است. این مجموعه تلویزیونی برای نخستین بار در دهه شصت از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

داستان

قهرمان اصلی این مجموعه، یک سنجاب خاکستری جوان است که از کودکی یتیم بوده و فرزندخوانده یک گربه مادر مهربان بود که یک آتش‌سوزی در نخستین اپیزود این دو را از هم جدا کرد. بنر پس از آتش‌سوزی به ناچار به جنگل می‌گریزد و در آنجا با سنجاب‌های وحشی آشنا می‌شود.

بنر در طی داستان‌های این مجموعه در کنار آموزه‌هایش در زندگی با گربه و نزدیکی به انسان‌ها و آنچه در میان سنجاب‌های وحشی آموخته داری شخصیت شجاع و نترس است که مخصوصاً هنگام محافظت از دوستانش حتی به دشمنان حمله‌ور می‌شود.

در هر اپیزود حوادثی برای او یا سنجاب‌های دیگر پیش می‌آید و چگونگی رهایی از این حوادث در مسیر سفر آن‌ها تا مقصد داستانی است که در مجموعه ۲۶ اپیزود نقل می‌شود.

 

تصویری از نسخه قدیمی این کارتون قبل از اصلاح سایز و تغییر رنگ و… در سایز SD

تصویری از نسخه جدید این کارتون پس از اصلاح سایز و تغییر رنگ و… در سایز FULL HD

شخصیت‌ها

  • بنر: قهرمان اصلی این مجموعه، یک سنجاب خاکستری جوان که زنگوله کوچکی به گردن دارد. او از کودکی یتیم بوده و فرزندخوانده یک گربه مادر مهربان بود. او سنجابی شجاع، کنجکاو، مهربان و دوست‌داشتنی است که به دلیل همزیستی با انسان و گربه واکنش‌هایش نسبت به اتفاقات اطرافش همانند سنجاب‌های دیگر نیست.
  • سو: سنجاب‌خانم کوچکی که همیشه یک گل در موهایش دارد. او در آموزش بنر نقش مهمی دارد. سو و بنر دوستان خوب و صمیمی هستند و در اپیزود آخر سو با بنر ازدواج کرده و صاحب فرزند شده‌اند.
  • پدربزرگ: او پدربزرگ سو است و کهنسال‌ترین و عاقل‌ترین سنجاب در گروه سنجاب‌ها. در جریان حادثه‌ها و اتفاقات تصمیمات و نصیحت‌های عاقلانه و درست او گروه سنجاب‌ها را از خطر می‌رهاند.
  • کلِی: او نخستین سنجابی است که با بنر آشنا می‌شود. از بنر جوان‌تر است و پس از اینکه بنر او را از دست روباه نجات می‌دهد بهترین دوست او می‌شود.
  • گوچا و رادورو: دو دوست بنر که کارهای خنده‌دار از آن‌ها سر می‌زند. این دو معمولاً در گروه ساز مخالف می‌زنند و با تصمیمات مخالف هستند. پس از نجات رادورو از دست لاک‌پشت گازگیر توسط بنر این دو از دوستان نزدیک بنر می‌شوند.
  • آکاچو: سنجابی که گوش‌های نسبتاً کشیده‌ای دارد و برای ازدواج با سو با بنر رقابت دارد. او شخصیتی حیله‌گر و مغرور دارد.
  • عموجغد شاخدار: نخستین جانور ساکن جنگل که بنر با او برخورد کرد. در ابتدا جغد قصد خوردن بنر را دارد و بنر که خود را گربه می‌پنداشت به جای فرار کردن به عموجغد شاخدار حمله می‌کند که این عمل او باعث جلب توجه و احترام عموجغد شاخدار نسبت به بنر و دوستی با او شود. هنگام شلیک شکارچیان به بنر عموجغد شاخدار مورد اصابت تیر قرار گرفته و می‌میرد.
  • » کاکولی: یک دارکوب کوچک بود که در کارتون شخصیت خبررسان داشت و همیشه این جمله را می‌گفت یک خبر بد یک خبر بد یا می‌گفت یک خبر خوب یک خبر خوب این شخصیت خبررسان بود.

صداپیشگان نسخهٔ فارسی

  • سرپرست گویندگان و راوی: امیرهوشنگ قطعه‌ای
  • بنر: ناهید امیریان شمس‌آبادی
  • سو: فریبا شاهین‌مقدم
  • رئیس (پدربزرگ سو): احمد مندوب هاشمی
  • خاله لالی: مهین برزوئی
  • کِلِی (بچه خاله لالی): مهوش افشاری
  • رادا: زهرا آقارضا
  • گوچا (مخالفم!): جواد پزشکیان (در چند قسمت بدری نورالهی)
  • عموجغد شاخدار: تورج نصر و ناصر احمدی
  • مامان گربه: زهرا آقارضا

توجه: اگر قسمتهایی از این مجموعه دارای صدای اصلی میباشد به دلیل نبودن صوت دوبله فارسی آن بوده است و ما برای اینکه ترتیب آرشیو مجموعه حفظ شود مجبور به قرار دادن بعضی از قسمتها با صدای اصلی میباشیم.

  • زبان: فارسی و ژاپنی

37 دیدگاه

  1. Master میگه

    سلام آقا مجتبی عزیز زنده باشین
    ad_tvshowplus
    این آیدی را در جستجوی تلگرام یا سروش وارد کنید تا ادمین ما شما را در خصوص لطف و کمک مالی به سایت خودتون راهنمایی بفرمایند.

  2. Mojtaba میگه

    سلام کانال سروش پلاس که عملا منتقل شده به روبیکا و جایی هم برای ارتباط با ادمین نبود لطفا در همین سایت شرایط کمک را اعلام کنید اگر چه در شرایط فعلی شاید نشود کمک زیادی کرد اما در حد یک کمک ناچیز بشود لااقل کاری کرده باشیم از بابت تلاشی که برای ارتقا محتوا میکنید و نیز محتوایی سالمی که فراهم می کنید که بسیار ارزشمند است ضمنا برخی کارتون‌ها و برنامه ها را در قالب دی وی دی و یا غیر آن دارم که بفرمایید تا به طریقی برایتان بفرستم شاید حداقل صوت دوبله آن به درد شما بخورد البته امکان ارسال آن در حال حاضر به خاطر مشکلاتی که فعلا دارم امکان پذیر نیست اما اگر خواستید در اولین فرصت انشالله این کار را می کنم

  3. Master میگه

    سلام
    ممنون
    به زودی سینک این قسمت انجام خواهدشد.

  4. mst میگه

    با سلام قسمت نهم بنر دوبله شده را در کانال آپارات آپلود کردم آدرسشو میفرستم در صورت امکان از صوت دوبلش استفاده بفرمایید
    https://aparat.com/v/Jk4b6

  5. Master میگه

    سلام دوست گرامیم
    ممنون از لطف و عنایت شما بزرگوار
    بزودی در سایت اعلام میکنیم البته اگر خدا بخواهد به وسیله کمک های عزیزان و دوستان و اعضای خوب سایت به غیر از اینکه سیستم ارتقا باهوش مصنوعی را ارتقا بدهیم پکیج کارتونهای بی نظیری همانند ایکیوسان ـ مارکوپولو ـ هانیکو و…. دهها مجموعه دیگر که متاسفانه در هیچ سایتی موجود نیستن را از یک مجموعه دار بخریم و به وسیله تکنولوژی هوش مصنوعی ارتقاشون بدیم و تقدیم همه عزیزان قرار دهیم تا همه از تماشای آنها لذت ببرند.

  6. Mojtaba میگه

    سلام این خبر که می خواهید به دلیل مسائل مالی کار را تعطیل کنید باعث ناراحتی شد ای کاش حامی پیدا میشد و این کار ارزشمند تعطیل نشود ولی در هر حال در سایت اعلام کنید و اگر چه توان مالی بالایی نیست اما هر کدام از کسانی که از محتوای بی نظیر آن استفاده میکنند در حد توان کمک کنند من هم در حدی که توانش باشد مبلغی را کمک می کنم

  7. Master میگه

    با سلام و تشکر از لطف شما
    لینک اصلاح شد
    متاسفانه کار ارتقا بسار زمانبر و پیچیدس
    حدود سه ساله که سیستم ارتقای ما به صورت شبانه روزی روشنه و در حال ارتقا محتواهای قدیمیه و خبر بدی که باید بدم البته میخواستم تا چند وقت دیگه این پیام رو توی سایت بزارم که ما هم به علت فشار زیاد که روی سیستم آمده باید ارتقاش بدیم ولی متاسفانه از پس ارتقاش برنمیایم چون کارت گرافیکی که ما یه زمانی 20 میلیون خریدیم الان حدود 150 میلیون قیمتشه البته مدلهای جدیدتر و به روز ترش و سایر قطعات کامپیوتر هم قیمتهای بسیار بالایی پیدا کرده اند . ما در این مدت به دنبال اسپانسر برای کار ارتقا باهوش مصنوعی بودیم تا شاید بتونیم کیفیت را حتی به رزولوشن 4k یا 8k برسونیم که عزیزانی که تلویزیونهای با این رزولوشنها دارند از دیدن این کیفیت ها لذت ببرند ولی نشد. به هر حال کار ارتقا به زودی برای همیشه یا تعطیل میشه یا بسیار محدود میشه و فکر نکنم سایت دیگه ایی هم ادامه کار ما رو دنبال کنه و افسوس ما اینه که همیشه اگر حمل بر تعریف از خود نباشه کسی هم که کار بلد این کارهاست باید به علت مسائل مالی کار ارتقای محتوا رو ببوسه و بزاره کنار .

  8. mst میگه

    با سلام و خسته نباشید به شما و همکاران گرامیتون من هم برنامه TOPAZ VIDEO AI رو دارم 15 روز طول کشید تا فیلم همسر رو ارتقاء بدم البته باز کیفیتش مثل فیلمهای شما نشد بهمین جهت خسته نباشید ویژه می گم به شما و همکارانتون و این که لینک قسمت 23 در بخش 720P کار نمی کنه لطفا اصلاح بفرمایید ممنون

  9. Master میگه

    لطفا آدرس لینک این دو قسمت دوبله فارسی را برای من ارسال نمایید تا سینک صدای دوبله شده را انجام دهیم.

  10. Mohammadreze میگه

    سلام خداقوت ،تشکر از سایت عالی شما،قسمت ۹ و ۱۵ دوبله موجود دارم ولی برای شما دوبله نیست زبان اصلی هست چرا

  11. Master میگه

    سلام
    هدف ما از این همه تلاش هم لذت بردن شما و سایر عزیزان از خاطرات قدیمی با دیدن کیفیت جدید آنهاست.
    سایت رو به بچه های قدیم معرفی کنید.
    موفق باشید

  12. سهیل_1358 میگه

    درود فراوان برشما دوست عزیز
    نمیدونم بابت اینهمه زحمت و تلاشی که می کنید چه جوری از شما تشکر کنم واقعا وقتی کارتونهای قدیمی را با این کیفیت زیبا می بینم خیلی ذوق زده میشم

  13. Master میگه

    سلام از لطف شما ممنونیم
    همیشه زنده و پاینده باشید

  14. عباس یزدان پناه میگه

    سلام خسته نباشید کارتون بنر واقعا بی نظیر بود با سپاس فراوان خدا کنه دست به هر چی میزنی دلار بشه

  15. Master میگه

    سلام
    در قسمت توضیحات بیان شده بود که :
    توجه: اگر قسمتهایی از این مجموعه دارای صدای اصلی میباشد به دلیل نبودن صوت دوبله فارسی آن بوده است و ما برای اینکه ترتیب آرشیو مجموعه حفظ شود مجبور به قرار دادن بعضی از قسمتها با صدای اصلی میباشیم.

  16. Ali میگه

    سلام قسمت هشتم دوبله نیست

  17. Master میگه

    سلام ممنون از لطفتون

  18. حامد حمیدی میگه

    با سلام ممنون و دست مریزاد از کارتونهای بسیار عالی که قرار دادین

  19. Master میگه

    سلام
    ممنونم خوشحالیم که از کیفیت جدید فیلم ها و کارتونهای قدیمی لذت می برید
    بله بقیه فسمتها هم کم کم در حال آماده سازیه و بزودی لینک آنها را هم قرار خواهیم داد.

  20. عباس یزدان پناه میگه

    عذر خواهی میکنم متوجه شدم 8 قسمت آماده شده

  21. عباس یزدان پناه میگه

    سلام تشکر میکنم از زحمتی که کشیدید برای آماده سازی کارتون بنر خیلی باکیفیت ممنونم

  22. Master میگه

    سلام
    کارتون پسر شجاع قبلا توسط کانال خودمان با آدرس قدیم کانال کیفیتش بهبود پیدا کرده و برای اولین بار در ایران به صورت کامل در 99 قسمت قرار گرفته که از آدرس زیر قابل دریافته:
    https://www.aparat.com/v/6y1Eo

    در خصوص در خواستهای دیگه ایی که داشتید قرار بر این شده فعلا هیچ درخواستی را برای ارتقا کیفیت قبول نکنیم چون حجم درخواستها از حد تصورمان بر اثر استقبال شما عزیزان بسیار بالاست و از عهده سخت افزار سیستم برنمیاد شاید باور نکنید از روزی که وارد کار ارتقا کیفیت محتوا شدیم سیستم ارتقا یکساله 24 ساعته روشنه و شاید برای تعمیرات به صورت کوتاه مدت خاموش شده است.
    ما دوست داریم تمام محتوای قدیم را بروز رسانی و ارتقا دهیم ولی متاسفانه به علت زمانبری طولانی این کار بیشتر از این برای ما میسر نیست و برای اینکه تبعیضی ایجاد نشه باید درخواستهای قبلی که در طول این یکساله برای ما ارسال شده را انجام بدهیم.
    برای درک بهتر کار ارتقا وارد این لینک شده و فیلم کوتاهی که کارکرد نرم افزار هوش مصنوعی را نشان میدهد مشاهده کنید : https://www.tvshowplus.com/%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c/
    موفق باشید

  23. Ali میگه

    سلام ادمین عزیز فیلمهای هندی dharam veer 1977 وsholay 1975 بادوبله قدیمی و همچنین سریال کارتونی پسر شجاع قرارمیدید با تشکر از زحمات بیدرغتون

  24. Master میگه

    باسلام
    نه متاسفانه قبلاً این کار را انجام داده ایم و بسیاری از سایت ها زحمات شبانه روزی مارا به وسیله پاک کردن همان قسمتی که شما می فرمایید به صورت فایل صدا روی فیلم از بین برده اند و حتی بعضی از کاربران با همین محتوا هایی که شبانه روز بر روی آنها زحمت میکشیم در یوتیوب آپارات و خیلی از سایت های دیگر عضو جمع کرده اند بدون اینکه کوچکترین زحمتی را متحمل شوند کانال و سایت خود را ایجاد نموده اند و حتی بعضی نیز بوسیله محتواهایی که ما تولید کردیم در فروشگاه سایت خود با حذف فایل صوتی که روی محتوا قرار داده بودیم فروش فیلم و کارتونهای ما را انجام میدهند و درآمد کسب میکنند در حالی که ما این محتواها را رایگان در اینترنت و در اختیار همه عزیزان قرار میدهیم.

  25. Ali میگه

    سلام به ادمین عزیز .لطفا ارم گوشه شبکه فیلماتونو وسریالاتونو پاک میکنید مثل بیشترسایتهاوفقط بصورت صدا در لابه لای فیلمها اسم شیکاکو اعلام کنید

  26. Master میگه

    سلام و تشکر از لطفتون
    در خصوص دو زبانه هدف اصلی ما بسط و گسترش زبان فارسی می باشد این مجموعه ها و محتوا ها به زبان اصلی در اینترنت موجود هست و اکثر انیمیشن هایی که ما کار میکنیم به زبان ژاپنی می باشد و تماشای انیمیشن های نوستالژیک با زبان شیرین فارسی برای فارسی زبانان حائز اهمیت بالایی است.
    سایر پیشنهادات شما را به قسمت تدوین ارجاع دادم در صورت امکان پیشنهادات شما مد نظر قرار خواهد گرفت.
    موفق باشید

  27. راد میگه

    با سلام و تشکر از شما عزیزان برای این همه زحمتی که می کشید و ممنون که همه دیدگاه ها رو می خونید و با صبر و تحمل جواب میدین . چند پیشنهاد برای بهبود کارداشتم اول اینکه تیتراژ ابتدا و پایان کارتونهارو قرار بدین با همون آهنگی که ایران پخش می کرد چون تمام حس نوستالژیکش به تیتراژشه. دوم اگه بتونید کارتونهارو دو زبانه بذارید خیلی عالی میشه چون برای تقویت زبان ، بعضیا میخوان کارتون رو زبان اصلی نگاه کنند. سوم هم اینکه اگه آرم های تبلیعاتی خودتونو کوچکتر گوشه صفحه قرار بدین خیلی بهتره چون بعضی جاها خیلی بزرگه و به تصویر کارتون لطمه می زنه.

  28. Master میگه

    سلام دوست خوبم
    ممنون از لطف شما
    سعی ما بر این بوده است تا محتواهایی که تولید میکنیم بر اساس شئونات دین اسلام و قوانین کشور باشد تا تمام خانواده ها بدون دغدغه و با خیالی آسوده بتوانند از این محتوا ها استفاده نمایند.
    موفق باشید

  29. Ali میگه

    سلام وخسته نباشید فیلمهای وانیمیشناتون فوق العادست ولی حیف سانسورشدهاست

  30. Master میگه

    سلام ممنون از لطفتون
    ما دوست داریم تمام محتواهای قدیمی را با کیفیت عالی تقدیم منظر شما عزیزان نماییم ولی متاسفانه امکانش نیست چون این پروسه بسیار زمان بره و کلی سفارش حتی از سال پیش که کار ارتقا محتوای قدیمی باهوش مصنوعی استارت زدیم در نوبت هستن.

  31. محمد حسینی میگه

    سلام ممنون از سایت خوبتون کارتن فوتبالیست ها رو با کیفیت ارتقا یافته کامل میزارید؟

  32. Master میگه

    با سلام
    به جمع بچه های قدیم خوش آمدید
    خوشحالیم که از تماشای کارتون های قدیمی با کیفیت جدید لذت می برید
    پاینده باشید

  33. abbas1357 میگه

    ضمن سلام و خسته نباشین…امروز با افتخار عضو سایت شما شدم…ممنونم که خاطرات کودکی مارو با کارتونهای ارتقا یافته خیلی خیلی زنده میکنین دستتون درد نکنه

  34. Master میگه

    بله کاملا درسته
    به امید روزی که خود صدا و سیما با اون همه امکانات حرفه ایی و آرشیو کاملی که داره پا به این عرصه بگذاره.

  35. عباس یزدان پناه میگه

    منم از شما ممنونم قدر کارتون رو بدونید واقعا کار با ارزش و بزرگی انجام میدید 30 سال پیش بزرگتر ها این کارتونها رو نگاه میکردن اگه صدا سیما این کارو انجام میداد بچه ها ونوجوانان اینقدر درگیر فضای مجازی نبودن باز هم ازتون تشکر میکنم

  36. Master میگه

    سلام ممنون از لطفتون
    سعی ما هم شاد کردن دل هموطنانمونه امیدوارم دل شما و همه هم میهنانمان همیشه شاد باشه.
    کارتون بنر در حال پردازش و آماده سازیه و پس از آماده سازی لینک دانلود قرار خواهد گرفت .
    در خصوص کارتون مسافر کوچولو متاسفانه صوت دوبله فارسی این کارتون موجود نیست و به زبان ژاپنیه و اگر زمانی صوت دوبلش موجود شد حتما در ارتقا کیفیت قرار خواهد گرفت.
    کارتونهای دیگه هم در آینده اگر نسخه قدیمی با کیفیت مناسب پیدا کردیم حتما ارتقاشون میدیم.
    موفق باشید.

  37. عباس یزدان پناه میگه

    سلام خسته نباشید دمتون گرم کارتون با کیفیت یه چیز دیگه هست این کارتونهای قدیمی غم وغصه آدم رو کم میکنه درود به همتون همیشه دلتون شاد باشه میخواستم بپرسم کارتون بنر مشکل داره برای دانلود چون لینک باز نمیشه سوال بعدی کارتون مسافر کوچولو موجود نمیشه و کارتون مارکوپولو و کارتون ساراکرو با تشکر فراوان از شما

دیدگاهتان را بنویسید!