انیمیشن ایرانی افسانه ماردوش 1381 ارتقاء کیفیت با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی

* قسمت 3 ( آخرین قسمت ) اضافه شد *
مدت زمان: 106 دقیقه کشور:

افسانهٔ ماردوش نام یک مجموعه پویانمایی سه قسمتی به کارگردانی حسین مرادی زاده بر اساس داستان‌های شاهنامه است.

رضایت کاربران
75% (4 رای)

افسانهٔ ماردوش نام یک مجموعه پویانمایی سه قسمتی به کارگردانی حسین مرادی زاده بر اساس داستان‌های شاهنامه است. تولید این مجموعه به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ بوده‌است. این اثر براساس تکنیک تک‌فرم عروسکی ساخته شده و عظیم‌ترین فیلم عروسکی ایران است.

‌شخصیت ها

جمشید

ضحاک

کاوه آهنگر

آبتین

فریدون

فرانک

به آفرید – مرداس – شهراسب – ارنواز – شهرناز – روشنک – پرمایه – کوهیار – یازاردشیر – کیانوش – شاهو – گرمایل – ارمایل – رادشم – میلاد – روزبه – اهریمن

اپیزودها

  • جام جهان بین:

بخش اول این انیمیشن به نام «جام جهان‌بین» است که به پیدایش جهان تا پادشاهی طهمورث می‌پردازد؛ ماجرا از پادشاهی جمشید شاه آغاز می‌شود و با یافتن جام جهان بین که در دست اهریمن است ادامه پیدا می‌کند.

  • آژی دهاک:

بخش دوم «آژید هاک» نام دارد که ماجرای جمشید است که به جام جهان‌بین دست یافته و با ضحاک فرزند ناخلف مرداس درگیر می‌شود، شیطان بر شانه‌های ضحاک بوسه می‌زند و مارهایی بر شانه ضحاک می‌روید و پس از آن تسخیر ایران توسط قدرت شیطانی‌اش.

  • نبرد فریدون:

در این بخش ؛ شبی ضحاک ( شاه ماردوش و شیطانی)‌ در خواب خود می بیند که جوانی بر گردن وی کمند افکنده و او را کشان کشان با خود می برد ، ضحاک سخت وحشت می کند و از معبران خود می خواهد که این کابوس را برای او معنا کند. در ابتدا کسی جرات گفتن تعبیر خواب او را ندارد اما ، سرانجام یکی از خواب گزاران بدو می گوید:(( در این سرزمین( ایران) کودکی بدنیا می آید که تاج و تخت تو را صاحب می شود و تو را در دوماند به دار می آوزید ضحاک ، سخت وحشت می کند و فرمان به قتل نوزادان پسر می دهد و….

 

 

 

  • زبان: فارسی

2 دیدگاه

  1. Master میگه

    سلام
    تمام قسمتها قرار گرفت

  2. 124000 میگه

    با عرض سلام این انیمیشن که کامل نیست ،چرا فقط بخش دومش رو برای دانلود گذاشتید ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید!