دانلود سریال ایرانی و قدیمی امام علی ( علیه السلام ) محصول سال 1375 تا 1370 ارتقا کیفیت با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی

* قسمت 23 ( آخرین قسمت ) اضافه شد *
مدت زمان: 50 دقیقه کشور:

سریال «امام علی» با عنوان دیگر «شهید کوفه» نام سریال تاریخی است که از اواخر دوره خلافت عثمان بن عفان شروع و به روایت پنج سال خلافت امیر المومنین علی علیه السلام می پردازد.

رضایت کاربران
93% (13 رای)

امام علی

یک مجموعه تلویزیونی تاریخی است که به کارگردانی و نویسندگی داوود میرباقری در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه و ساخته شده‌است. این سریال محصول سال ۱۳۷۵–۱۳۷۰ است. از این مجموعه تلویزیونی نسخه سینمایی نیز تهیه شده‌است.

آغاز و روند کار

سال ۱۳۷۰، در زمان ریاست علی لاریجانی بر صدا و سیما، داوود میرباقری فیلمنامه سریالی با عنوان «خاری در گلو» را براساس زندگی علی ابن ابی طالب به صدا و سیما ارائه داد. از میرباقری خواسته شد فیلمنامه‌اش را بازنویسی کند و این روند و اعمال اصلاحیه‌ها تا چند بار تکرار می‌شود. سرانجام با تأیید مسؤولان وقت تلویزیون، نخستین سریال مهم تاریخی مذهبی صدا و سیما در چنین ابعادی کلید خورد. «خاری در گلو» که اشاره به خطبه «شقشقیه» علی در نهج البلاغه دارد، در سال ۱۳۷۳ با حضور ۱۵۰ بازیگر اصلی و بیش از ۵ هزار هنرور از نیروهای ارتش مقابل دوربین رفت.

داستان

داستان این سریال از اواخر دورهٔ خلافت عثمان بن عفان شروع و تا پنج سال انتهایی و دوران خلافت و زندگی علی بن ابی‌طالب می‌پردازد.

 

تصویری از نسخه قدیمی این سریال قبل از اصلاح سایز و تغییر رنگ و… در سایز SD

تصویری از نسخه جدید این سریال پس از اصلاح سایز و تغییر رنگ و… در سایز FULL HD

پخش سریال

صدا و سیما تا پیش از سریال امام علی، مجموعه‌ای با این گستردگی و وسعت تولید نکرده بود. به ویژه که حساسیت‌های مسلمانان و صدا و سیما همیشه در قبال سوژه‌های مذهبی به شدت بالا بوده و این مسئله در دهه ۷۰ نیز بیشتر از همیشه حس می‌شد. گرچه ساخت و پخش این سریال، مسیر را برای تولید آثاری پرهزینه با مایه‌های مذهبی هموار کرد.

ساخت سریال حدود چهار سال به طول انجامید و به دلیل پیشگام بودن مجموعه در قیاس با دیگر تولیدات صدا و سیما تا آن زمان، سازندگان با مسائل و دغدغه‌های زیادی مواجه شدند، اما سرانجام این سریال که ساخت آن در ۲۱ آبان سال ۷۰ در شهرک سینمایی غزالی آغاز شده بود بعد از پنج سال از مرداد تا بهمن سال ۷۵ روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

  • زبان: فارسی

دیدگاهتان را بنویسید!